Wednesday, December 14, 2016

cara bayar bil air sains guna maybank2u



Hai uooolllss.. arini ade mood nak menaip pasal banking info ni.. maklumla.. bil dah sampai.. kene la settle a.s.a.p. kan.. actually aku dah lame x terjebak dlm urusan pembayaran segala bil utility ni.. ni baru 1st time aku nak byr slps beberapa tahun..rasenye last pn aku byr kat pejabat pos.. jgn tny bila sbb aku x ingat masa umo aku berapa.. baru lps skolah mayb..kali ni plak sbb aku baru dpt bil.. almaklumla baru dpt kunci umah.. belum ddk lagi tp dah kene byr bil sbb meter air dah pasang.. huahuahua..
1st step aku p kat laman web sains dulu.. nak tau info pasal kat mane aku boleh byr bil ni..
korang boleh refer link ni..
lps je check alternatif yg available.. aku pn try je guna maybank2u.. 
cepat, pantas dan senang..
kepada sesiapa yg nak guna cara aku, korang boleh tgk kat bawah k..
aku ade wat step utk sesiapa yg 1st timer mcm aku..
dlm maybank2u pn ade 2 cara jgk.. samaada korang byr bil mcm biasa atau guna JomPAY
lets check it out...


Cara Bayaran menggunakan kaedah payment bil biasa

1. Login ke maybank2u.. Pilih Make a one-off payment


2. Pilih Utilities


3. Pilih Syarikat Air Negeri Sembilan


4. Masukkan Amount dan Akaun No.


5. Request for TAC, masukkan no TAC dan tekan button Confirm


6. Status pembayaran dipaparkan.. Kalau berjaya maknenye successful la kan



Cara Bayaran menggunakan kaedah JOMPAY

1. Login macam biasa, cuma pilih JomPAY


2. Pilih Make a one-off payment


3. Masukkan amount, biller code utk SAINS :3715, Ref 1 : No. akaun dan Ref 2 : No. bil


4. Request for TAC, masukkan no TAC dan tekan button Confirm


6. Finally dah berjaya bayar bil online



mudahkan... segala dihujung jari anda...
x perlu ke kaunter utk wat payment..
tekan2 je dah settle..
tp wat dgn hati2 k.. salah tekan nanti korang cuak plak.. 
x pasal2 yg cepat leh jd lmbt plak nnti..
selamat membayar bil kengkawan sekalian..
daaaa...

No comments:

Post a Comment