Tuesday, December 15, 2015

mommy to be soon !!!

alhamdulillah.. syukur padaMu Ya Allah... usaha kami membuahkan hasil... haha.. cam kelakor lak bunyinye.. i am going to be a mommy soon... 1st skali agak truja.. bila dpt tau ada "something" dlm perut kita.. mcm x percaya pn ada.. ada nyawa baru bakal hadir dlm hidup kami.. actually dah pernah try pregnancy test kit jenis cassette 2 pcs. brand ape x ingat la.. then try lg 1 jenis strip iaitu brand Dip N Tell yg kat bwh ni.. kecewa dgn result yg dlu.. aku pn try 1 je dlu.. n result still -ve... n then buat aku down seketika.. so, decide balance yg 1 lagi tu simpan je dlu.. x tau smpai bila..


tp.. jeng2.. sampai la 1 tahap aku rasa something weird... perut rasa x sedap.. cepat touching.. pastu sikit2 nangis.. wei.. aku nangis betul2.. bkn main2 tau.. ape je org len buat sume serba x kene kat ati aku ni.. rasa mcm diabaikan.. rasa macam org x syg dah.. n sume yg -ve la..pastu lately ni asyik p kedai akuarium.. teman encik suami beli ikan.. kalau duduk menyangkung sbb nak tgk ikan2 yg sekejap je pn rasa mcm nak pitam bila bangun.. pastu kat mane2 pn kepala aku selalu pusing.. ade jgk rasa nak muntah tp ku tahan selagi boleh sbb ingatkan perut kembung masuk angin ke... n 1 thing yg wat aku yakin aku preggy ialah aku missed period utk bulan ni.. sejak kawin dah 2 kali period aku cepat dari jadual.. tp bulan ni x dtg2... kalau follow jadual patutnya aku priod 12/12/15.. then pada pagi esoknya yakni 13/12 sebelum subuh aku try test kit jenis strip sendiri.. x tny hubby dlu pn.. punya la nak wat senyap2 sbb takut kalau bg tau nanti bile test -ve je lg.. tp alhamdulillah.. bila nmpak 2 line tu aku pn dgn excitednya p kejut mr hubby n bg tau pasal 2 garisan tu.. cian my hubby.. tga pisat2 bru bgn tido lg time tu...


ni la result die.. walaupn x bape terang.. tp cukup membuatkan hati ini rasa syahdu.. 


Disebabkan rasa ingin tahu yg mendalam... aku pn beli lg 1 test kit.. jenis cassette blk.. nak test lg betul ke x.. atau yg strip tu x cukup power ke...boleh tgk seperti gmbar dibawah ye...


nak beli jenis clear blue tu mahai sgt kot... di tgah2 bulan ni.. xpala.. try jenis ni pn ok kot.. lg pn kawan yg tgah preggy 4 months pn suruh beli jenis ni..


  then pagi2 kul 5 pada hari ini (15/12/15).. aku terjaga dari tidur.. trus bgn n try wat.. haha.. nampak x excited bebenor nak try lg... dan resultnya tidak mengecewakan...2 garisan yg memang merah menyala warnanya.. so aku decide utk pegi cnfirm lg skali dgn dokter.. alhamdulillah.. rezeki... dah 4 weeks lebih dah.. due date bersalin dijangka akhir bln 8 nanti.. smoga segala urusan dipermudahkan...AMINNNNNN....


No comments:

Post a Comment