Thursday, April 24, 2014

interview...

utk kesekian kalinya...
mgkn blum ada rezki...
but today..
i got 1 interview..
smoga dipermudahkan urusan...
andai ini adalah destinasi aku...
aku trima dgn hati terbuka...
Ya Allah...
aku bersyukur dgn apa yg telah Engkau beri selama ini...
Kau brikan la petunjuk...
utk segalanya...
aku mohon hidayah Mu..
berkati la hidupku didunia & akhirat...
sesungguhnya aku lemah tanpa Mu..






Thursday, April 17, 2014

kuat la hati...


Aku... x sempurna mana...
aku tau.. aku pn byk kelemahannya...
terus la bertahan duhai hati..
i know u r strong enough..
to face anything...
even no one knows...
what is actually happen behind..
ingat la selalu pesan pakcik itu..
" biar org wat kita, jgn kita balas "
" biar org marah kita, jgn kita marah balik "
" biarkan "
" banyakkan bersabar "
Ya Allah.. mampukah aku...
utk jd sebaik itu...
mgkn kdg2 diri ni penat..
mgkn kdg2 diri ni dah terlalu bosan..
bila selalu dijadikan bahan ujikaji..
xpe la.. mgkn didunia aku kalah..
aku akan terus bertahan..
aku akan terus mengalah...
even dlm keadaan apa sekali pn..
ingatkan aku bila aku lupa Ya Rabb..
ini JANJI aku..
andai itu yg terbaik...
akan aku laksanakan...
InsyaAllah...




Monday, April 14, 2014

sakitnye merindu..

windu... 
aku rindu die sgt2..
tp die bleh wat dek je..
tau la bz... xkn la xde masa langsung..
1 minit.. 2 minit..
hey hati..
yg kau duk ingat kat die mcm org x btul tu sapa suruh..
kan diri sendiri jgk yg merana..
ape bende pn x boleh...
sikit2 teringat..
kalau la hny dgn baling batu kat pale die 
bleh buat aku boleh hilangkan sume rasa ni..
dah lama aku buat la..
 semudah itu..
tp xkn nak wat camtu kan..
nnti kalau die sakit.. aku jgk yg risau..
egokah aku??..
kalau aku nk perhatian dari die..
tp nak die tau sendiri..
even sekejap pn jd la..
ish2.. astagfirullah...
aku dah byk menyimpang ni..
salu p k kan bende yg remeh temeh..
last2 diri sendiri yg makan ati..
sudah2 la bermimpi...
jgn duk mengelamun sgt...
bangkit la dari lena itu..
i know u can do it..
just put ur trust to Allah...
everything will be fine...
wipe ur tears please syg..



Tuesday, April 8, 2014

Kadang-kadang




Kdng2.. kita x mampu meluahkan apa yg kita rasa...
Jalan yg terbaik adalah memohon kpd Allah S.W.T.
kerana Dia sahaja yg mampu menggerakkan hati..
memberi semangat dan ilham...
hanya Dia yg sentiasa ada bersama kita...
Just Allah...



T__T